התפתחות הקיימות בעולם האופנה, האתגר להמשיך לייצר ולשווק בגדים בקצב המהיר מבלי לפגוע בכדור הארץ.
עם התדרדרות מצב הסביבה וההבנה שתעשיית האופנה היא אחת התעשיות המזהמות ביותר,
מגמות קיימות חדשות צצות ומתפתחות כדי להתמודד עם האתגרים הללו.
התפתחות הקיימות בעולם האופנה
אופנה: יותר מותגים פונים ליצור בגדים מחומרים ממוחזרים. המשמעות היא פחות פסולת, וגם פחות צריכה של משאבים טבעיים.
השכרת בגדים: שירותי השכרת בגדים ומערכות שיתוף מאפשרים לאנשים לחוות אופנה בדרך ידידותית יותר לסביבה,
מקטינים את הצורך בייצור בגדים חדשים.
ייצור מקומי: תנועה לקידום ייצור מקומי ואתיקה של עבודה, המפחיתה את הפחמן הנלווה להובלה. ייצור מקומי גם תורם לקהילה.
עיצוב בר-קיימא: עיצובים שנוצרו להחזיק מעמד לאורך זמן, בניגוד לתרבות ה"פאסט פאשן", תוך שימוש בחומרים איכותיים.
לבשתם את החולצה רק פעם אחת. מאז היא זרוקה בארון, חברה של פריטים נוספים ש"היו צריכים להיות שלכם" בזכות מבצע מסוים.
ההבנה ששימוש של כ-2,700 ליטרים של מים נדרשים לייצור חולצה אחת, הופכת אותה להרבה מעבר ל"פריט אופנה" בלבד.
תעשיית ה"פאסט פאשן", בדומה לתעשיית המזון המהיר, נמנית על המזהמות הגדולות של עולמנו.
חנויות היד שנייה והעמותות כבר לא מצליחות להתמודד עם הכמות העצומה של תרומות לבוש,
המורכבת לרוב מפריטים שנלבשו מעט מאוד.
השאלה היא, כמה מאיתנו באמת מודעים לנזק הסביבתי והחברתי הנגרם על ידי תעשיית האופנה?
התפתחות הקיימות בעולם האופנה פתרונות להתמודדות עם האתגרים
חינוך ומודעות: קידום מודעות בקרב הצרכנים דרך קמפיינים וחינוך על השפעות תעשיית האופנה על הסביבה.
חדשנות טכנולוגית: פיתוח טכנולוגיות חדשות לייצור בגדים ידידותיים לסביבה, כמו חומרים ביו-מבוססים ושיטות ייצור חסכוניות במים ובאנרגיה.
תקנים ותוויות ירוקים: קביעת תקנים ותוויות המאשרים שמוצר מסוים עומד בקריטריונים מסוימים של קיימות, והקלה על הצרכנים לזהות מוצרים ידידותיים לסביבה.
התפתחות הקיימות בעולם האופנה קריאה לשינוי
כמה כסף זורקים לאשפה על פריטים שאיננו זקוקים להם באמת? הזמן הגיע לשנות את תרבות הצריכה שלנו.
מודעים יותר להשפעתנו על הסביבה בחירה בפתרונות בר קיימא בעת רכישת אופנה ובכלל.
לבחור במוצרים ממוחזרים, לתמוך בייצור מקומי, או אף לתרום בגדים שאיננו משתמשים בהם – כל פעולה קטנה יכולה לגרום לשינוי גדול.
No comment