זמני כניסה ויציאת שבת

זמני כניסה ויציאת שבת

זמני כניסה ויציאת שבת. השבת היא יום מיוחד וקדוש ביהדות, המתחיל ביום שישי עם שקיעת החמה ומסתיים במוצאי שבת בצאת הכוכבים. זמני כניסת ויציאת השבת משתנים בהתאם למיקום ולזמן בשנה. במאמר זה נסקור כיצד לחשב את זמני כניסת ויציאת השבת, ונציין את החשיבות של שמירת הזמנים הללו.

זמני כניסת ויציאת השבת כיצד לחשב?

זמני כניסת השבת: כניסת השבת מתחילה בזמן שקיעת החמה ביום שישי. כדי לדעת את זמן השקיעה המדויק, ניתן להשתמש בלוחות שנה יהודיים, אתרים אינטרנטיים או אפליקציות ייעודיות שמספקות את המידע המעודכן לפי מיקום גיאוגרפי. זמני השקיעה משתנים בהתאם לעונות השנה ולמיקום הגיאוגרפי של הקהילה.

זמן יציאת השבת: יציאת השבת מתרחשת בצאת הכוכבים, שהוא הזמן בו ניתן לראות שלושה כוכבים בשמיים לאחר השקיעה. זמני יציאת השבת נמשכים בדרך כלל כ-45 דקות עד שעה לאחר שקיעת החמה, אך ניתן לבדוק את הזמנים המדויקים בלוחות שנה יהודיים או באתרים המתמחים בכך.

חשיבות שמירת זמני השבת

שמירת זמני כניסת ויציאת השבת היא חיונית לקיום המצוות הקשורות לשבת. הכנה לשבת לפני כניסתה מאפשרת להתחיל את היום הקדוש ברוגע ובשלווה, ואילו המתנה עד לצאת השבת מבטיחה שמירה על קדושתה עד הרגע האחרון. זמנים אלו מהווים מסגרת חשובה למנוחה, תפילה וזמן משפחתי.

זמני כניסה ויציאת שבת מקורות לבדוק זמני שבת

להלן מספר מקורות מקוונים שבהם ניתן לבדוק זמני כניסת ויציאת השבת בהתאם למיקום:

אתר ישיבה – אתר המספק זמני כניסת ויציאת שבת לפי ערים שונות בישראל.

אתר כיפה – אתר נוסף המספק מידע מעודכן על זמני שבת.

הלוח היהודי העולמי – אתר בינלאומי המספק זמני שבת לפי מיקום גיאוגרפי בכל העולם.

מנהגי שבת

הדלקת נרות שבת: אחד המנהגים המרכזיים הוא הדלקת נרות שבת בערב שישי. מצווה זו מסמלת את כניסת השבת ומביאה אור לבית היהודי. הנרות מודלקים על ידי נשות הבית זמן קצר לפני שקיעת החמה.

קידוש: לאחר הדלקת הנרות, עורכים קידוש על כוס יין לסמן את תחילת השבת. הקידוש נאמר הן בליל שבת והן בבוקר שבת, והוא מציין את קדושת היום.

סעודות שבת: במהלך השבת נערכות שלוש סעודות חגיגיות – בליל שבת, בבוקר שבת ובמנחה של שבת. הסעודות כוללות לחם (חלה), יין ומגוון מנות חגיגיות, והן מלוות בשירים ודברי תורה.

גבולות הליכה בשבת

תחום שבת: ההלכה קובעת גבולות להליכה בשבת הידועים כ"תחום שבת". בתחום העיר, ניתן ללכת עד 2,000 אמות (כ-960 מטרים) מחוץ לעיר. תחום זה נמדד מהקצה האחרון של העיר והכפרים הסובבים אותה. במקומות בהם יש עירוב, ניתן ללכת בכל תחום העירוב ללא הגבלה.

מה מותר ומה אסור לעשות בשבת

מלאכות אסורות: התורה אוסרת על ביצוע 39 מלאכות בשבת, הנקראות "אבות מלאכה". מלאכות אלו כוללות בין היתר: בישול, כתיבה, תיקון, בניה, הדלקת אש וכיבויה. האיסור נוגע גם לשימוש בחשמל, נהיגה ושימוש במכשירים אלקטרוניים.

מלאכות מותרות: פעולות שאינן נחשבות למלאכה כמו אכילה, שתייה, שינה, לימוד תורה ושיחה עם בני משפחה וחברים מותרות בשבת. גם הליכה לבית הכנסת, תפילה וקיום מצוות אחרות מותרות ומעודדות.

היתרין מיוחדים: במקרים מיוחדים, כמו הצלת חיים (פיקוח נפש), כל המלאכות מותרות כדי להציל חיים.

זמני כניסה ויציאת שבת

שמירת שבת היא מסורת יהודית עתיקת יומין שמביאה עמה קדושה, מנוחה וחיבור רוחני. באמצעות הקפדה על זמני כניסת ויציאת השבת, שמירת מנהגי השבת והבנה מה מותר ומה אסור לעשות בשבת, ניתן לחוות את השבת בצורה מלאה ומשמעותית. בין אם אתם שומרי שבת חדשים או וותיקים, הקפדה על עקרונות אלו תעשיר את חוויית השבת ותביא שלווה ורוגע לכל המשפחה.

No comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *