חיפוש עבודה ראיון מקוון : להתקדם לשלב הבא בתהליך הגיוס

חיפוש עבודה ראיון עבודה מקוון טיפים להצלחה בתהליך הגיוס שכל מועמד חייב לדעת

חיפוש עבודה ראיון עבודה מקוון טיפים להצלחה בתהליך הגיוס שכל מועמד חייב לדעת


חיפוש עבודה ראיון מקוון להתקדם לשלב הבא בתהליך הגיוס. בשנים האחרונות ובעיקר מתקופת הקורונה חלו שינויים בשוק העבודה, לעיתים קרובות נערכים עם המועמדים ראיונות מרחוק. ראיונות עבודה טלפוניים או באמצעים מקוונים הפכו לנפוצים מאוד כשלב ראשוני בתהליך הגיוס. ראיון זה משמש כסינון ראשוני לבדיקת התאמת המועמד לתפקיד ולחברה, ולעיתים גם לגיבוש רושם ראשוני לגבי ציפיות השכר והזמינות. במאמר זה, נעבור על טיפים ושיטות מומלצות להכנה.

חיפוש עבודה ראיון מקוון זיהוי נושאי מפתח לשיחה

הבנת התפקיד והחברה הכנה בסיסית חשובה לכל ראיון עבודה

מחקר עמוק: עיון באתר האינטרנט של החברה, קריאה על מוצריה ושירותיה, חיפוש מאמרים אחרונים אודות החברה ועדכונים ברשתות החברתיות שלה. יספקו הבנה עמוקה שתאפשר להתייחס לפרטים ספציפיים במהלך הריאיון.

הכנת שאלות ספציפיות: חשוב להכין שאלות שמראות שעשיתם מחקר על החברה. לדוגמא, "ראיתי שהחברה שלכם השיקה לאחרונה [מוצר], איך תפקיד זה תומך בפיתוחים החדשים?"

בכל ראיון יש שאלות נפוצות הכנה מוקדמת

שאלות מרכזיות: הערכות לשאלות כמו "מהי המוטיבציה לעבוד אצלנו?" ו"איך הכישורים מתאימים לתפקיד ?" חשוב להציג דוגמאות קונקרטיות מניסיונכם המקצועי שמדגימות את היכולות להתמודדות עם דרישות התפקיד.

אמצעי עזר ותכנון מראש

דף עזר ניסוח נקודות חשובות: כתיבה ברשימה נקודות חשובות שרוצים להדגיש, כגון הישגים מקצועיים או פרויקטים רלוונטיים. זה יעזור לשמור על מיקוד ולא לשכוח פרטים חשובים במהלך הריאיון.

קורות חיים התאמת קורות החיים: ודאו שקורות החיים מעודכנים ומותאמים לתפקיד. הצטיידו ושמרו על עותק למהלך השיחה. תוכלו להיעזר בהם במהירות כאשר נשאלים שאלות כגון: פרטים מקצועיים.

חיפוש עבודה ראיון מקוון התנהלות

בשיחה מהסוג הזה מתקיימת דינמיקה מעניינת בין מראיין למרואיין הצורך להרשים את המראיין מתעצמת מאחר ולא מתקיים מפגש אישי. יצירת רושם חיובי תתקיים באמצעות הערכות מתאימה לשיחה כגון : התחברות לקישור המתנה וירטואלית למפגש לפחות 10 דקות טרם תחילתו. הרושם שיתקבל על ידי המראיין הוא שמולו מרואיין בעל אישיות אחראית ורצינית ועבורכם פעולה זאת תאפשר הורדת לחץ ונינוחות.

הסתמכות על ההכנה שביצעתם השתמשו ברשימות שהכנתם: אל תחששו להסתכל על הניירות שהכנתם כדי לוודא שאתם מגיבים בצורה מדויקת ומקצועית. הסתמכות על הרשימות שהכנתם תעזור במענה לשאלות מורכבות או טכניות.

שאלות למראיין הדגשת עניין אמיתי: הצגת שאלות שמראות התעניינות בהיבטים מעבר לתפקיד, כמו "איך תיראה הצלחה בתפקיד זה בתוך שנה?" או "מה האתגרים העיקריים שהצוות נתקל בהם כרגע?".

תגובות מותאמות

מה עושים שנשאלת שאלה מורכבת? כגון: ציפיות השכר שלכם. ההמלצה להשיב באופן כללי תחילה, כמו "אני מחפש/ת תחום שכר שמשקף את המומחיות והניסיון שלי בתחום, אני סבור/ה שנוכל להגיע להסכמה שתואמת לשני הצדדים."

מודעות לפרטים הקפדה על דיוק ונימוס: דיבור בקול ברור ובטון נעים. שימוש בשפה מקצועית ומדויקת תוך כדי שמירה על נימוס ואדיבות בכל פנייה אל המראיין.

חיפוש עבודה ראיון מקוון מעקב אישי

תודה ומעקב שליחת מייל תודה למראיין תוך כדי הדגשת הנקודות החזקות והצהרת התעניינות בתפקיד. זה יכול לחזק את הרושם החיובי שהותרתם.

הערכה עצמית למידה מהניסיון חשובה ביצוע משוב אישי אחרי כל ראיון. המשוב נועד לתת כלים להמשך, להבנת מה עבד היטב ומה ניתן לשפר לקראת הריאיון הבא.

לסיום, הכנה טובה לראיון טלפוני או מקוון. משפרת משמעותית את הסיכויים להתקדם לשלב הבא של הגיוס. המלצתנו השקעה בהכנה אישית מנטלית, ניהול שיחה טובה, נראות והופעה במקרה של שיחה חזותית יסייעו לכם לצלוח התהליך. בנוסף התגובה החיובית בעקבות הריאיון ימצבו אתכם במקום טוב בעיניי המראיין בתהליך הגיוס.

אני מקווה שהמאמר הזה יעזור לבצע הכנה ולהצליח בראיון הטלפוני  או "הזום" שלכם ! בהצלחה!

No comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *